تبلیغات در سایت ما

الکتروتکنیک-برق صنعتی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 248
  • کل نظرات : 21
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 18
  • بازدید دیروز : 44
  • ورودی امروز گوگل : 2
  • ورودی گوگل دیروز : 4
  • آي پي امروز : 6
  • آي پي ديروز : 15
  • بازدید هفته : 124
  • بازدید ماه : 533
  • بازدید سال : 1789
  • بازدید کلی : 38646
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.80.211.101
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 18
    بازدید دیروز : 44
    بازدید هفته : 124
    بازدید ماه : 533
    بازدید کل : 38646
    تعداد مطالب : 248
    تعداد نظرات : 21
    تعداد آنلاین : 1

    Alternative content


    دانلود رایگان کتاب سیم پیچی الکترو موتورهای سه فاز به صورت PDF

     

    sim pichi electro motor three phase 12516 کتاب سیم پیچی الکترو موتورهای سه فاز به صورت PDF

     

    دانلود کتاب سیم پیچی الکترو موتورهای سه فاز به صورت PDF 

     

    در این پست کتاب سیم پیچی الکترو موتورهای سه فاز به صورت PDF را برای شما عزیزان آماده کرده ایم امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

     

     

    دانلود

     

    توضــیحات:صفحات : 124 صفحه

    | زبان : فارسی

    | فرمت : PDF

    | 7.86 مگابایت

    پاور پوینت موتور شراگ ریشتر

     

     

    فرمت : پاورپوینت

    زبان : لاتین

    تعداد صفحات : 14

    حجم : 400 کیلوبایت

    پسورد : t3teknik.loxblog.com

     

    دانلود فایل

     

    این مقاله به درخواست بازدیدکنندگان سایت تهیه و قرار داده شد

     

     

     

    گذر هایی دیگر بر این موتور 

    Schrage-Richter Motor
    Schrage-Richter motor is a three-phase parallel-excited rotational motor with a double set of brushes. This motor was invented in 1910 by German electrical engineers Schrage and Richter almost at the same time.
    The motor is a machine with a phase-wound rotor that is energized. In addition, the stator winding is powered through the brush-collector unit which includes a collector and set sets of brushes orbiting each other.
    You can set different speeds by changing the position of brushes.
    As compared to a conventional induction motor, Schrage-Richter motor has a balanced design. Its primary three-phase winding is located on the rotor and is powered from the mains through slip rings. The secondary winding is located on the stator. Each winding of this phase is connected to brushes moving on a collector located on the rotor.
    The third winding is connected to the collector. It is located in the same slots as the rotor’s primary winding. In the third winding EMF is induced due to the inductive coupling with the primary winding.
    Moving beams make brushes of each phase of the stator move to each other or move apart.
    Moving beams with brushes are either moved manually or using by a drive motor. Brushes of both beams are located on the collector with an axial shift. Therefore, they can override.
    Schrage-Richter motor finds wide applications in the printing, textile, and other industries.


    http://www.electriciansboards.co.uk/topic/864-rotary-converter/

     


     

     

    Diagram schrage motor



     http://pt.slideshare.net/cvaraz/schrage-motor

    درایو دور متغیر یا کنترل vsd برای موتورهای القایی

    درایو دور متغیر یا کنترل vsd برای موتورهای القایی 

    با افزايش كاربرد موتورهاي القايي در صنعت بحث كنترل اين موتورها اهميت ويژه هاي پيدا كرده است. درايو الكتريي در موتورهاي الكتريكي عبارت است سيستمي كه سرعت و گشتاور يك موتور الكتريكي را كنترل مي  كند.درايو VFD يك سيستم براي كنترل كردن سرعت چرخش يك موتور AC با كنترل كردن فركانس تغذيه اعمال شده به موتور الكتريكي است. 
     

    دیزل ژنرا تورو کنترل آن بوسیله برد های میکروپروسسوری

    • دیزل ژنرا تورو کنترل آن بوسیله برد های میکروپروسسوری

     

    مولد هاي برق امروزه در صنایع جهت تولید برق استفاده های زیادی دارند البته در اغلب کشورها درمناطقی که امکان وجود برق امکان پذیر نمی باشد استفاده میشود اما در کشور ما به دلیل کمبود برق استفاده آنها در مجتمع های مسکونی، کارخانه ها و اماکن حساس و مهم ضرورت میباشد. دیزل ژنراتورها در قدرت هاي مختلف ارائه مي شوند كه بر اساس حداكثر توان خروجي ديزل و با توجه به نوع كاركرد دستگاه ( اضطراري – پرايم – دائم ) محاسبه مي شود . قدرت موتور های دیزلی بر اساس استاندارد ISO 3046 تعیین می شود. بديهي است انتخاب دستگاه با قدرت مناسب سبب افزايش عمر مفيد و همچنين كاركرد بهينه آن مي گردد . ...

     

     

     

     

     

     

    دانلود - Download Link
    حجم: 2.73 mb
    رمز: www.power2.ir
    تعداد صفحات: 51
    نوع فایل: pdf

    معرفی چند دستگاه برای كنترل سرعت موتورهای AC


     

     

    دستگاههاي PSMC-DT-250A براي كنترل سرعت موتورهاي AC آسنكرون(القائي) از نوع قفس سنجابي ويا سيم پيچي شده ساخته شده اند. اين دستگاهها در توانهاي مختلف از 200 تا 250 كيلو وات موجود مي باشند. دستگاههاي PSMC-DT-250A داراي قابليتهاي متنوعي براي كاربردهاي مختلف در صنعت مي باشند. اين دستگاهها قابل كنترل از راه دور بوده و مي توانند به كامپيوتر يا PLC متصل شوند. همچنين با اتصال چندين دستگاه به هم امكان ايجاد شبكه بر اساس پروتكل RS485 وجود دارد. اين دستگاهها مي توانند بصورت مستقل و يا در سيستمهاي كنترل و اتوماسيون صنعتي مورد استفاده قرار گيرند. سيستم كنترل اين دستگاهها ميكروپروسسوري بوده و تنظيم تمامي پارامترهاي سيستمي دستگاه، بصورت نرم افزاري و از طريق پانل كنترل روي دستگاه انجام مي گيرد

    توربو شارژر


    یکی از مطمئن ترین راهها برای افزایش توان موتور ها، افزایش مقدار هوا و سوختی است که در سیلندرآنها می سوزد.برای این منظور افزودن تعداد سیلندرها یا بزرگ کردن هر یک از سیلندرها یکی از روش هاست اما در بعضی مواقع امکان این کار وجود ندارد. یک راه برای افزایش قدرت موتور که ساده تر و با صرفه تر نیز هست استفاده از توربو شارژردر موتوراست که بدون نیاز به تغییر در حجم و وزن موتورتوان آن را افزایش می دهد.درخودروهای پر سرعت مسابقه ای و سوپر اسپرت حتی خودروهای خانوادگی و سدان های پر قدرت نیز برای افزایش توان موتور از توربوشارژر استفاده می شود.

    ساختار توربو شارژر:

    یک توربو شارژر از 2 قسمت اصلی تشکیل شده است: توربین و کمپرسور(که توسط یک شفت به هم متصل اند).برای آشنایی با توربو شارژر، ابتدا باید واژه سوپر شارژر را تعریف کرد.سوپر شارژر یعنی تغذیه موتور با هوای از پیش کمپرس شده.یعنی هوای محیط مکیده و کمپرس شده و سپس به موتور فرستاده می شود.کمپرسور به طرق مختلفی به حرکت در می آیداز جمله از طریق چرخ دنده که در این حالت سوپرشارژر مکانیکی نامیده می شود. روش دیگر به حرکت در آوردن کمپرسور استفاده از انرژی ذخیره شده در گازهای اگزوز حاصل از احتراق در موتور است که در این حالت به آن توربو شارژر می گویند.

    پس توربو شارژر در حقیقت توربینی است که بوسیله گازهای اگزوز به حرکت در آمده و یک کمپرسور گریز از مرکز را که توسط یک شفت به آن وصل شده است را می چرخاند.کمپرسور نیز هوا را از مرکز تیغه هایش به داخل کشیده و توسط پره های خود، در حین چرخش به بیرون پرتاب می کند.کمپرسور معمولا بین صافی و منیفولد هوای ورودی به موتور قراردارد.در حالی که توربین بین منیفولد هوای خروجی وانباره اگزوز قرار می گیرد.تمامی گازهای خروجی موتور (گازهای اگزوز) از محفظه توربین می گذرد و انبساط این گازهای تحت فشار بر پره های توربین عمل می کند و موجب حرکت دورانی آنها می شود. این گازها پس از گذشتن از توربین وارد اتمسفر می شوند.توربین صدای حاصل از گازهای اگزوز را نیز خفه می کند و به این ترتیب در اکثر موارد نیازی به استفاده از انباره اگزوز نیست. 

    به طور معمول توربو شارژها فشار هوا را به اندازه 6 تا 8psi فشرده تر می کنند.از آنجا که فشار معمولی اتمسفر 14.7 psi در سطح دریاست با این روش حدودا 50 درصد بیشتر هوا وارد موتور خواهد شد و افزایش بازدهی واقعی نیز بین 30تا 40 درصد است.

    یکی از مزایای توربو شارژرها کمکی است که در ارتفاعات و مناطق مرتفع به موتور می کنند.موتورهای معمولی در ارتفاعات دچار کاهش شدید قدرت می شوند. زیرا برای هر مکش پیستون جرم کمتری از هوا را به داخل سیلندر می کشد و حتی در صورت افزایش مقدار سوخت پاشیدهشده به داخل سیلندر نیز به علت فقدان اکسیژن کافی ، احتراق کامل صورت نمی گیرد.بنابراین مساله رقیق بودن هوا موجب کم شدن قدرت موتور در این نقاط می شود که توربو شارژرها با کمپرس کردن و افزایش جرم هوای ورودی به موتور، این نقیصه را جبران می کنند

    ماشین های الکتریکی


     

    وسایل تبدیل انرژی الکترومکانیکی گردان را ماشینهای الکتریکی می گویند.
    طبقه بندی ماشینهای الکتریکی
    ماشینهای الکتریکی به دو طریق دسته بندی می شوند:
    از نظر نوع جریان الکتریکی
    الف- ماشینهای الکتریکی جریان مستقیم
    ب- ماشینهای الکتریکی جریان متناوب
    از نظر نوع تبدیل انرژی
    الف- مولدهای الکتریکی که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند
    ب- موتورهای الکتریکی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند

    پمپ های دوزینگ مایعات

     پمپ چيست؟

    همواره نياز به جابه‌جايي مايعات علي‌الخصوص آب از دغدغه‌هاي مهم بشر از قديم الايام بوده است.

    اختراع پيچ ارشميدس جهت انتقال آب از رودخانه به زمينهاي كشاورزي اطراف اولين پاسخ به اين دغدغه بوده و انواع تلاشها براي طراحي و ساخت وسيله مكانيكي جهت انتقال مايعات از آن پس صورت پذيرفته است.

    پمپ، وسيله مكانيكي است كه انرژي مكانيكي، را به سيال منتقل نموده و فشار آن را بالا مي برد تا اين فشار براي غلبه بر اصطكاك‌هاي سيال با بدنه لوله، شيرآلات، ديواره كانال، ... مصرف شود وسيال به محل مورد نظر منتقل شود.

    با توجه به گستردگي نوع مايعات و نيازهاي مختلف انتقال انواع مختلفي از جمله گريز از مركز(سانتريفيوژ، جابه‌جايي مثبت، دنده‌اي ، دوزينگ، پيستوني، پلانجري، ديافراگمي، لجن‌كش، كف‌كش، چند‌طبقه مولتي استيج، پرستالتيك طراحي و ساخته شده است.

    پمپ های دوزینگ مایعات

    این پمپ ها در مدل های مختلف تقسیم بندی شده و به طور کلی محدوده ظرفیت 60/0 - 000/100 لیتر بر ساعت را تا فشارهای بالاتر از 3000 بار پوشش می دهند.

    به طور کلی تقسیم بندی زیر برای انواع پمپ های دوزینگ انجام شده است:
    - پمپ های سولنوئیدی
    - پمپ های موتوری
    - پمپ های پروسس

    پمپ های سولنوئیدی
    این پمپ ها دارای مگنت می باشند. با ورود جریان برق، این مگنت دارای بار الکتریکی شده و توسط میدان مغناطیسی بوجود آمده شفت فلزی را به حرکت در می آورد و با قطع و وصل شدن جریان، شفت با یک فنر به عقب رانده می شود. این شفت متصل به دیافراگم یا پیستون بوده و به این روش عملیات مکش و تزریق انجام می گردد.

     

     

    پمپ های موتوری

    در این دسته از پمپ ها نیرو توسط یک الکتروموتور به قسمت جعبه دنده منتقل شده و توسط یک شفت متصل به دیافراگم با پیستون عمل رفت و برگشت و در نهایت دوزینگ انجام می شود.

     

     

     

    پمپ های پروسس

    این مجموعه شامل دسته ‌ای از پمپ ‌ها می ‌باشد که ظرفیت ‌های دوزینگ بالا و یا فشارهای بالا را تأمین می‌ کند. اغلب پمپ ‌های این مجموعه بر اساس api675 طراحی شده ‌اند و قابلیت کارکرد در شرایط انفجاری را نیز دارند.

     

     

    سروُ موتور


    در بیشتر موارد می خواهید یک موتور را تا وضعیت خاصی برسانید، مثلاً می خواهید آنتی را که به موتوری وصل است، آن قدر بچرخانید تا وضعیت مناسب به دست آید. برای این کار می توانید از موتور پله ای برای تنظیم آنتن استفاده کنید.
    در بعضی اوقات نیز می خواهید آنتنی را که در حالت مناسبی تنظیم شده است. در همان حالت نگه دارید و اگر باد یا پرنده ای آن را حرکت داد، دوباره به حالت اول باز گردد. برای این کار، باید یک موتور DC معمولی را به شکلی در سیستم قرار دهید که موتور از حرکت محور خود، باز خورد داشته باشد و توسط این باز خورد کنترل شود.
    همان طور که قبلاً گفته شد، یک موتور DC معمولی را می توان توسط دو سیم راه اندازی نمود و سرعت آن را با تنظیم ولتاژ دو سر آن کنترل کرد؛ به این ترتیب اگر ولتاژ سیم را زیاد کنید، سرعت چرخش موتور افزایش پیدا می کند و اگر ولتاژ را کاهش دهید از سرعت چرخش موتور نیز کاسته خواهد شد.
    حال اگر پتانسیومتری را، که مقدار دو سر موتور را کنترل می کند، به محور همان موتور متصل کنید، موتور ولتاژ تغذیه خود را تعیین می کند و تا جایی می چرخد و پتاسیومتر را می چرخاند که ولتاژ دو سر موتور صفر شود. در این وضعیت نه تنها می ایستد، بلکه اگر بخواهید آن را در هر جهتی بچرخانید با شما مخالفت می کند و به وضعیتی باز می گردد که ولتاژ دو سر آن را ( که توسط پتانسیومتر تعیین می شود ) تغییر می دهید و موتور می تواند با ولتاژی که ایجاد کرده اید، بچرخد تا دوباره ولتاژش صفر شود و بایستد.
    برای درک بهتر مطالب گفته شده شکل 1 را در نظر بگیرید.
    madare shamatik yek servo motor.gif

    دانلود مقاله ای درباره موتور شراگ ریشتر

     

     

    موتورشراگ ریشتر
    این موتور در واقع یک موتور القایی سه فاز با رتورسیم بندی شده است که مانند یک مبدل فرکانسی در درون خود عمل می نماید و با ایجاد سرعت میدان دوار متفیر حاصل از مجموع دو پارامتر "امگای شبکه+تفاضل میدان دوار رتور و استاتور"
    سرعت متغیر رتور را در دامنه و سیعی رقم می زند.

    کنترل PWM چیست ؟

     PWM مخفف کلمه لاتین pulse width modulation است.در این روش هدف کنترل سرعت موتور با استفاده از دریافت پالس یا سیگنال است.در این روش سرعت موتور در هنگام حرکت را می شود کم یا زیاد کرد.موتورها در اشکال و اندازه و مشخصات مختلفی در بازار یافت می شوند.که به تبع آن درایور مربوط به سرعت آن ها نیز متفاوت می باشد.

    ليست صفحات

    تعداد صفحات : 1
    صفحه قبل 1 صفحه بعد
    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    paria - من نمیتونم دانلود کنم کتاب عایقو
    پاسخ: درود گرامی لینک دانلود بازیابی شد - 1394/10/11/t3tekn
    ابراهیم -

    اگه ميشه برای منم يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

     

    - 1394/8/28/t3tekn
    mohsen - عالی میشه اگه محبت کنید برام ایمیل کنید - 1393/10/17/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جالب بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جابل بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    mohamad - hi - 1393/9/12/t3tekn
    reza - ججهت تعمیرات این نوع موتور ما به شما خدمات میدهیم
    - 1393/8/8/t3tekn
    بامداد کریمی - سپاسگزارم موید باشین. - 1393/8/3/t3tekn
    حسین - دوست عزیز ای‌کاش منبع مطالبت رو هم می گذاشتی. به هر حال موفق باشی
    پاسخ: در ارسال های اینده منبع هم گذارده خواهد .سرافراز باشید. - 1393/5/25/t3tekn
    همايون -

    سلام اگه ميشه يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

    - 1393/1/30/t3tekn
    عنوان آگهی شما

    قرار دادن بنر درسایت. ماهینه فقط 2 هزار تومان

    به الکتروتکنیک-برق صنعتی امتیاز دهید